
RINGSTED: Villaers korte liggetid og nye borgere er en tendens, Ringsted Kommune har set gennem flere år. Kommunen lancerer i denne uge en ny bosætningskampagne, der skal styrke udviklingen, med hjælp blandt andet fra lokale influencere, oplyser kommunen.
Udviklingen har været god i flere år, men bosætningskampagnen skal sætte yderligere gang i det. Den traditionelle indsats med hjemmesider, videoer og brug af sociale medier er stadig en del af strategien. Men fem lokale har sagt ja til frivilligt at være influencere, der skal gøre reklame for byen.
- Det er en ny måde at fortælle nye tilflyttere om livet i Ringsted Kommune, at vi nu viser kommunen gennem borgernes egne øjne. På den måde får vi skabt en langt mere autentisk og vedkommende fortælling om Ringsted. Jeg er rigtig glad for, at de fem influencere har sagt ja til at dele ud af deres liv og deres erfaringer, så vi kan vise vores omgivelser, hvad Ringsted Kommune er for en størrelse, udtaler borgmester Henrik Hvidesten (V).
Vise byen fra sin bedste side
Siden 2017 har Ringsted ført kampagne, hvilket har ført til et øget kendskab og interesse for kommunen. Det er med øje for at trække tilflyttere til. Det vil man gøre ved at fremhæve natur, kultur, transport og arbejdspladser, som kommunen ser som nogle af de lokale fordele. Det skal influencerne hjælpe med at fremvise.
De fem har deltaget i kurser, hvor de har lært at tage billeder, lave videoer og skrive fængende tekster. De færdigheder skal hjælpe dem med at nå længere ud på de sociale medier, hvor de skal give et indblik i byen og det, de holder af af ved byen.
- Jeg er født og opvokset i Ringsted og håber, at mit grundkendskab til Ringsted kan bringe noget positivt til kampagnen. Derudover tænkte jeg faktisk også, at det at være med i kampagnen kunne være en rigtig fin mulighed for min familie og mig for at udforske alle de ting i Ringsted, som man i hverdagen måske kan tage en smule for givet, udtaler Charlotte Klein, der er en de fem influencere.
mh
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.