Der er mere støj fra motorvejene efter, at farten blev sat op
Støjen fra motorvejene er steget markant, siden fartgrænsen blev sat op. Det viser nye beregninger, Vejle Amt har foretaget. Generelt er støjbelastningen steget med to decibel, hvilket også betyder, at motorvejen kan høres op til en halv kilometer længere væk end ellers.
Amtets nye tal viser, at der er grund til at tage støjbelastning meget alvorligt, når der skal træffes trafikmæssige beslutninger, mener arkitekt Erik Abitz fra Vejle Amts Teknik- og miljøforvaltning. Han foreslår brugen af støjdæmpende asfalt-typer og flere støjværn mellem de store veje og omgivelserne. Desuden opfordrer han til, at bilisterne kører langsommere i de mest støjbelastede områder.
- Og endelig bør fremtidens veje bygges længere væk fra byerne, siger Erik Abitz.
Amtets nye tal viser, at der er grund til at tage støjbelastning meget alvorligt, når der skal træffes trafikmæssige beslutninger, mener arkitekt Erik Abitz fra Vejle Amts Teknik- og miljøforvaltning. Han foreslår brugen af støjdæmpende asfalt-typer og flere støjværn mellem de store veje og omgivelserne. Desuden opfordrer han til, at bilisterne kører langsommere i de mest støjbelastede områder.
- Og endelig bør fremtidens veje bygges længere væk fra byerne, siger Erik Abitz.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.