
EGEDAL: Egedal Kommunes administrative organisation blev designet til kommunesammenlægningen for fem år siden. Nu er meget anderledes og omgivelserne er ændret på væsentlige mråder, som giver anledning til at gennemføre en tilpasning af organisationen, oplyser komunen.
- En stram økonomi og stigende udgifter stiller krav om, at vi hele tiden administrerer mere effektivt og levere en bedre og mere sammenhængende borgerservice. Ellers risikerer vi på sigt at miste vores legitimitet hos borgerne. Derfor har jeg nu, med principiel tilslutning fra Økonomiudvalget, taget initiativ til en ny og endnu mere handlekraftig organisation, hvor borgerne er udgangspunktet for alt, hvad vi udvikler og tænker nyt, siger kommunaldirektør, Lars Wilms, der er hovedarkitekten bag den nye struktur.
Borgmester bakker op
Borgmester Willy Eliasen (V) bakker op om den ny struktur.
- Det er vigtigt for mig at understrege, at der ikke er tale om en ny sparerunde, men om et oplæg til en mere enkel organisation, der går ud på at rationalisere og effektivisere arbejdet.
Forslaget til den nye organisation blev i dag præsenteret for medarbejderne, som i fællesskab med ledelsen får indflydelse på, hvordan arbejdet bedst bliver tilrettelagt i forhold til den nye struktur.
I dag består administrationen af en direktion med fem direktører, der har ansvaret for i alt 14 centre med chefer og afdelingsledere. Den nye organisation får kun tre-fire direktører, som får et overordnet strategisk ansvar for syv store centre, to mindre servicecentre og to sekretariater.
- Alle direktører og chefer har taget konstruktivt imod den nye struktur, og der bliver rigeligt med opgaver at tage fat på for alle, siger Lars Wilms.
Den nye administrative organisation skal være på plads den 31. januar 2012.
Foto: Egedal Kommune
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.