dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Borgerservice får gode karakterer af borgerne

En undersøgelse i Ringkøbing-Skjern Kommunes elektroniske Borgerpanel viser en stor tilfredshed med den service borgerne har modtaget i kommunens Borgerservice

RINGKØBING-SKJERN: Hovedparten af Borgerrpanelet oplever, at personalet i høj grad eller i meget høj grad er henholdsvis venlige, effektive, faglige kompetente og serviceorienterede. Det oplyser kommunen.

- Medarbejderne gør tydeligvis et godt stykke arbejde, så på det område er vi på rette spor, lyder det fra Carsten Spang, der er chef for Borgerservice.

Undersøgelsen af servicen i Borgerservice og brugen af selvbetjeningsløsninger viser også, at langt størstedelen af borgerne stadig møder personligt op, når de henvender sig til Borgerservice. Kun fire procent henvendte sig digitalt sidste gang, de var i kontakt med Borgerservice.

Brugen af digital selvbetjening er dog noget Borgerservice løbende arbejder for at optimere, lyder det fra Carsten Spang, som ser et stort potentiale i selvbetjening og digitaliseringen af kommunens ydelser.

Undersøgelsen viser nemlig, at en betydelig del af de borgere, der har E-boks, ikke har kommunen tilmeldt, og der er således rum for forbedring her. Borgerpanelet giver desuden udtryk for, at de overvejer at bruge kommunens nye digitale initiativer, NemID og Dokumentboks, der begge kommer i 2010.

Borgerservices nye projekt, Medarbejderen som digital ambassadør, bliver derfor, ifølge Carsten Spang, iværksat på det rigtige tidspunkt. Projektet går ud på at klæde medarbejderne i Borgerservice endnu bedre på til at hjælpe borgerne med at bruge den digitale selvbetjening.

1.212 borgere deltog i borgerpanelsundersøgelsen. Det giver en svarprocent på 61,6.

mou

Se undersøgelsen

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/borgerservice-faar-gode-karakterer-af-borgerne

GDPR