Aabenraa Kommune fjerner to direktør-stillinger og reducerer i antallet af afdelings-chefer og mellemledere og sparer 5,3 millioner kroner
AANENRAA: To direktørstillinger bliver skåret væk, og antallet af afdelingschefstillinger og mellemlederstillinger bliver reduceret.
Det bliver konsekvensen af en organisationsændring i Aabenraa Kommunes administration, som Økonomiudvalget netop har indstillet til byrådet.
- Vi gennemfører denne organisationsændring, for at Aabenraa Kommune i højere grad kan leve op til de krav, som både borgere, samarbejdspartnere og lovgivningen stiller til os nu og i de kommende år, siger borgmester Tove Larsen.
Organisationsændringen vil blandt andet fremme det tværgående samarbejde og kortere kommandoveje.
Den organisationsmodel som Økonomiudvalget har indstillet til byrådet opererer med syv direktører fordelt på fem fagforvaltninger med hver sin direktør, en stab med en enkelt direktør samt kommunaldirektøren.
De væsentligste ændringer på forvaltningsniveauet er dannelsen af to nye forvaltninger. Arbejdsmarked & Social bliver en ny forvaltning, der får hovedfokus på beskæftigelsesindsatsen. Samtidig bliver der dannet en ny forvaltning med navnet Sundhed & Omsorg. Den kommer til at bestå af den nuværende sundhedsforvaltning samt afdelingerne Voksen Handicap og Pleje & Omsorg, der i dag er organiseret under den nuværende socialforvaltning.
I dag består direktionen af ni direktører fordelt på fem fagforvaltninger med hver sin direktør og tre stabe med hver sin direktør samt kommunaldirektøren.
En konsekvens af organisationsændringen bliver, at Aabenraa Kommune sparer lønudgifter til chefstillinger på 5,3 millioner kroner hvert år.
Kommunaldirektør Niels Johannesen oplyser, at det endnu er for tidligt at sige noget om, hvorvidt organisationsændringen kan gennemføres uden afskedigelser.
Det bliver konsekvensen af en organisationsændring i Aabenraa Kommunes administration, som Økonomiudvalget netop har indstillet til byrådet.
- Vi gennemfører denne organisationsændring, for at Aabenraa Kommune i højere grad kan leve op til de krav, som både borgere, samarbejdspartnere og lovgivningen stiller til os nu og i de kommende år, siger borgmester Tove Larsen.
Organisationsændringen vil blandt andet fremme det tværgående samarbejde og kortere kommandoveje.
Den organisationsmodel som Økonomiudvalget har indstillet til byrådet opererer med syv direktører fordelt på fem fagforvaltninger med hver sin direktør, en stab med en enkelt direktør samt kommunaldirektøren.
De væsentligste ændringer på forvaltningsniveauet er dannelsen af to nye forvaltninger. Arbejdsmarked & Social bliver en ny forvaltning, der får hovedfokus på beskæftigelsesindsatsen. Samtidig bliver der dannet en ny forvaltning med navnet Sundhed & Omsorg. Den kommer til at bestå af den nuværende sundhedsforvaltning samt afdelingerne Voksen Handicap og Pleje & Omsorg, der i dag er organiseret under den nuværende socialforvaltning.
I dag består direktionen af ni direktører fordelt på fem fagforvaltninger med hver sin direktør og tre stabe med hver sin direktør samt kommunaldirektøren.
En konsekvens af organisationsændringen bliver, at Aabenraa Kommune sparer lønudgifter til chefstillinger på 5,3 millioner kroner hvert år.
Kommunaldirektør Niels Johannesen oplyser, at det endnu er for tidligt at sige noget om, hvorvidt organisationsændringen kan gennemføres uden afskedigelser.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.