150.000 borgere har brugt regionernes corona-chatbot

En tværregional arbejdsgruppe skal undersøge, hvordan man kan udbygge chatbottens funktioner.
2. APR 2020 15.15
TEMA: Corona

Omkring 150.000 borgere har nu besøgt regionernes chatbot for at få en afklaring på, om de skal gå til lægen eller blive hjemme med deres corona-symptomer. 

Chatbotten blev lanceret for blot to uger siden. Her var den dog først tilgængelig hos Region Hovedstaden, men blev efter en uge også taget i brug af de fire andre regioner. 

Testen kan på få minutter hjælpe borgere med at afklare, om de skal ringe til 112, akuttelefonen, lægevvagten, egen læge eller om de blot skal blive hjemme og forholde sig i ro. De mange besøgende er et tegn på, at mange har haft brug for sundhedsfaglig rådgivning, forklarer Karin Friis Bach (R), der er formand for Sundhedsudvalget i Danske Regioner. 

- Det vidner om, at mange borgere har været i tvivl og har haft brug for hjælp til at vurdere, hvad de skulle gøre. Chatbotten er et redskab til hurtig afklaring og er dermed et godt supplement til den sundhedsfaglige vurdering og rådgivning, siger hun. 

Chatbotten er blevet udviklet af Region Hovedstadens Akutberedskab sammen med Microsoft og virksomheden ProActive. På baggrund af erfaringerne med chatbotten er der nu nedsat en tværregional arbejdsgruppe, der undersøger, 'hvordan man på sigt kan udbygge chatbottens funktioner'. 

jeg

 
 
 

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
dkjob
www.mercuriurval.com
Fordi mennesker betyder alt