Det fremgår af borgerrådgiverens årsberetning, som netop er udkommet.
Henvendelserne viser, at kommunen ikke altid lever op til lovgivningens krav, principperne om god forvaltningsskik og de politiske målsætninger for borgerbetjening og service. Der klages over sagsbehandlingstid, manglende svar, manglende orientering om sagens gang og status samt manglende eller forkert vejledning mv.
De konstaterede problemstillinger handler om svigtende retssikkerhed og dårlig borgerbetjening og de har i vid udstrækning det fællestræk, at de påvirker borgernes mulighed for at tage del i deres sag og tilliden til kommunen.
Overgangen til den nye struktur i kommunen fra 1. januar 2006 har spillet en afgørende rolle. Borgerne har oplevet forvirring og uklarhed med hensyn til opgavefordeling, ligesom de har oplevet dårlige kontaktmuligheder og for manges vedkommende en kommune, hvor forvaltninger og enheder ikke altid arbejder sammen og ikke altid synes at føle et fælles ansvar.
(Foto: Harry Fodor)
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.