Borgerrådgiveren kan tage sager op af egen drift - en vidtgående kompetence, som også kendes fra Folketingets Ombudsmand.
Efter de første måneder er det tid til at gøre status over klagerne.
- I begyndelsen gik de fleste klager på, at det var vanskeligt at komme i telefonisk kontakt med kommunen. Det fik man hurtigt rettet op på, siger borgerrådgiver Henning Pedersen.
- Andre klager handlede om, at kommunens hjemmeside var uoverskuelig. Der er rettet en del op på hjemmesiden, men her ved vi, at Kommunikationsafdelingen arbejder på en hel ny hjemmeside, så vi håber, at det bliver meget bedre senere på året.
- Lige for tiden har vi mange klager over for lange sagsbehandlingstider, siger Henning Pedersen. ? Men også her har vi et klart indtryk af, at kommunen gør en stor indsats for at rette op på tingene. Eksempelvis har Arbejdsmarkeds-forvaltningen oprettet en indsatsgruppe, som kun har til opgave at fjerne klagebunken, så forvaltningen ikke skal bruge så megen tid på at svare på rykkere.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.