Skattestyrelsen tager hul på en omfattende rekrutteringsopgave, når der over de kommende fire år skal findes 1.000 nye medarbejdere til blandt andet decentrale skattecentre. Oveni kommer omkring 2.000 andre nye medarbejdere, der skal opveje "naturlig afgang og løbende personaleomsætning samt anden vækst", som Skattestyrelsen formulerer det.
- Vi skal bruge mange forskelligartede kompetencer lige fra revisorer, jurister, specialister fra finanssektoren, adfærdsdesignere og dataspecialister, akademikere bredt set og specialiserede kontormedarbejdere. Målet er, at vi både får flere hænder, og at vi sammen arbejder målrettet og intelligent med at sikre, at alle betaler det, de skal, og at vi finder de få, der prøver at snyde, siger Skattestyrelsens direktør, Merete Agergaard.
Af de 1.000 nyrekrutterede skal 250 udføre kontrolopgaver i Skattestyrelsen. Skattecentrene skal der etableres otte af, og heraf er to sidste år placeret i Fredericia og Frederikssund, og i år kommer yderligere to til i Viborg og Esbjerg.
Geografisk skal de otte fordeles med fire i Jylland, to på Fyn og to på Sjælland, så de resterende fire vil blive placeret med to på Fyn, et i Jylland og et på Sjælland. Skattestyrelsen har aktuelt lokationer i 24 byer rundt i landet.
mk
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.