GLADSAXE: I samarbejde med en lokal virksomhed skal Grønnemose Skole i Gladsaxe Kommune i et pilotprojekt bekæmpe mobning med virtual reality ved at udvikle en interaktiv VR-film, der både indeholder og bearbejder mobbesituationer. Det oplyser kommunen.
Filmen skal bl.a. vise mobbesituationer, og så skal eleverne træffe en række valg undervejs, som så skal danne grundlag for en dialog om valgene bagefter. Det er en 8. klasse, som laver indholdet, der så præsenteres for en 5. klasse, efter at de to klasser ved en fælles brainstorm kom med ideer og eksempler på mobning.
- Den enkelte elev får mulighed for at opleve konsekvenserne af de valg, man træffer i sociale sammenhænge. At kunne agere og bidrage positivt til fællesskaber er en vigtig del af folkeskolens dannelsesopgave. På den måde sikrer vi, at eleverne får de bedste forudsætninger for at blive aktive samfundsborgere, siger skoleleder Irene Holmquist.
ibs
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.