dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Valgforsker: Det er blevet dyrere at føre valgkamp

KORT NYT
17. JUL 2017 10.17

De små partier kan have svært ved at følge med de store, når der skal bruges penge på valgplakater, brochurer og andre virkemidler i den kommunale valgkamp. Sådan lyder det ifølge Fyens Stiftstidende fra valgforsker Kasper Møller Hansen fra Københavns Universitet.

- Det er blevet dyrere at føre valgkamp i dag, end det nogensinde har været før. Pjecer, plakater og layout er blevet professionaliseret, og partierne skal udover de gamle platforme også være på de nye. Det gør, at det kan være svært at trænge igennem for de små partier, som har et lavere budget at føre valgkamp for, siger han. 

Kasper Møller Hansen vurderer, at udviklingen i sidste ende betyder, at kandidater fra de små partier får sværere ved at blive valgt end kandidater fra de store partier. 'Det stiller ikke nødvendigvis alle lige, når det er blevet så ressourcetungt at føre valgkamp', siger Kasper Møller Hansen. 

mfa

Læs hele artiklen hos Fyens Stiftstidende.

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/valgforsker-det-er-blevet-dyrere-at-fore-valgkamp

GDPR