VEJLE / MIDDELFART / LANGELAND: 13,7 mio. kr. er, hvad Vejle, Middelfart og Langeland Kommune har fået bevilget af A.P. Møller-fonden til forløbet 'Videre med professionelle læringsfælleskaber' som skal støtte den eksisterende praksis og samarbejdet på alle skoler, oplyser Vejle Kommune. Pengene er søgt i samarbejde med UC-Lillebælt, som bliver strategisk samarbejdspartner og leverandør på forløbet. Vejle Kommune bliver overordnet projektleder.
Forløbet skal udbrede og forankre professionelle læringsfællesskaber på alle organisatoriske niveauer inden for skolerne i de tre deltagende kommuner. Grundlæggende er professionelle læringsfællesskaber en samarbejdsform og et middel til at fremme elevernes læring og trivsel. Det handler om, at styrke videndeling, praksisudvikling og fælles professionelt løft af den pædagogiske og faglige opgave i skolen.
Målet er, at professionelle læringsfællesskaber og tanken bag bliver det bærende fundament for samarbejdet om elevernes læring og trivsel. Forløbet er for alle lærere og pædagoger, herunder en række ressourcepersoner fra skolerne, skoleledelser og forvaltningskonsulenter. For alle vil der være kurser på skolerne og kompetenceudvikling gennem aktionslæring. På tværs af kommunerne skal ledelse, ressourcepersoner og forvaltningskonsulenter det første år deltage i opstartsseminar og seks kursusdage.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.