dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Tønder lever ikke op til eget servicemål om svartid

KORT NYT
5. NOV 2024 6.30

TØNDER: I Tønder Kommune bestræber man sig på at besvare borgernes mailhenvendelser inden for tre dage. Men det lader ikke til, at kommunen kan leve op til egne servicemål, skriver Jydske Vestkysten. Mediet har nemlig været i kontakt med kommunalbestyrelsesmedlem Bjarne Lund Henneberg (SF), der fortæller, at han har henvendt sig til kommunen som privatperson. Henvendelsen fandt sted i midt oktober - den 3. november har han stadig ikke modtaget svar. 

- Jeg synes, det er vigtigt, at man følger op på henvendelser fra borgerne. Hvis man for eksempelvis vil noget med trafiksikkerhed, så skal man reagere på henvendelser, siger han.

Mediet har været i kontakt med kommunens fagchef Thomas Dam. Han oplyser, at kommunen årligt modtager op mod 50.000 opkald til receptionen og mellem 2-4 mio. daglige mails, der havner i spam eller bliver kategoriseret som "farlige". Dog forklarer han i samme ombæring, hvordan svartiderne er et fokuspunkt i samtlige af kommunens afdelinger, da det ligger den "på sinde at yde en god service og dermed også overholder de servicemål, der er sat."

ap

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/toender-lever-ikke-op-til-eget-servicemaal-om-svartid

GDPR