
HOVEDSTADEN: Region Hovedstadens udskældte akuttelefon er fortsat langt fra at være i stand til at hjælpe borgere med brug for hjælp så hurtigt som ønsket. Det fremgår af en ny opgørelse over ventetider på akuttelefonen.
Det såkaldte servicemål for telefonen er, at 90 procent skal komme igennem til en sygeplejerske inden for tre minutter, men i juli lykkedes det kun at yde den service over 23 procent af dem, der ringede.
Flere end 10 procent af dem, som ringede 1813 i juli, måtte vente over 21 minutter, før de kom igennem til en sygeplejerske. Halvdelen måtte vente mere end otte minutter og 19 sekunder.
Ritzau
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.