Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK IT
DK Job

Skole reklamerer for 100.000

En folkeskole i Esbjerg køber reklametid i radio og biograf for at få fat i godt begavede børn
KORT NYT19. MAR 2012 15.30

ESBJERG: For at trække elever til Da Vinci Linjen, der henvender sig til lærelystne børn, som er fra almindeligt til godt begavede, bruger skolen 100.000 kr, på en kampagne, som omfatter radio-, biograf- og busreklamer.

- Det kan godt være, at nogen bliver provokeret af det, men jeg mener, at Da Vinci Linjen er et godt undervisningstilbud, og rent idealistisk synes jeg, at folkeskolen skal være langt bedre til at vise ansigt udadtil, siger skoleleder Laust Poulsen til JydskeVestkysten.

Han bakkes op af Esbjerg Kommunes skolechef, Preben Jensen. Han understreger, at en reklamekampagne er den eneste måde, hvorpå den pågældende skole kan nå ud til de elever, som er i målgruppen.

lcl