Gert Bjerregaard påstod, at borgmester Nicolai Wammen og rådmand Peter Thyssen anbefalede Midttrafiks bestyrelse indgå en aftale, der årligt er 70 mio. kr. dyrere for Århus, end den Midttrafik ellers ville have indgået.
Midttrafiks egne tal viser imidlertid noget helt andet. Ifølge beregningerne fra det regionale busselskab bliver aftalen ca. 1,6 mio. kr. dyrere årligt, i forhold til hvis tillægsoverenskomsten var blevet anvendt som grundlag for aftalen. Midttrafik har hele tiden taget udgangspunkt i tillægsoverenskomsten.
- Gert Bjerregaards tal er helt hen i vejret. De er udregnet i forhold til landsoverenskomsten, som er fuldstændig uanvendelig i en større by som Århus. Nu har vi fået en aftale, der undgår at sætte buschaufførerne ned i løn. Samtidig sikrer vi ro i den århusianske busdrift, og det er billigt i forhold til, hvad en konflikt på området ville koste århusianerne, siger Thyssen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.