dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi
Foto: Colourbox

Ny vækstplan skal tiltrække købestærke turister

Vækstplanen indeholder 23 konkrete initiativer, som skal styrke det danske turismeprodukt og trække flere turister til landet
20. JAN 2014 12.38

Danmark har et stort turismeerhverv, der skaber ca. 120.000 fuldtidsstillinger og omsætter for ca. 82 mia. kr. årligt. Men væksten i dansk turisme er i de senere år gået i stå. København har oplevet fremgang i turismen, mens resten af landet har haft et betydeligt fald de seneste 20 år.

Regeringen vil med vækstplanen skabe vækst og arbejdspladser i dansk turisme ved at udnytte og synliggøre de danske styrkepositioner og skabe en mere effektiv turismefremmeindsats.

Vækstplanens initiativer fordeler sig over fire indsatsområder:

  • Dansk turisme skal være kvalitetsturisme
  • Væksten i storby- og erhvervsturismen skal øges
  • Kyst- og naturturismen skal udvikles
  • Bedre organisering af turismefremmeindsatsen

 

Læs hele vækstplanen her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/ny-vaekstplan-skal-tiltraekke-koebestaerke-turister

GDPR