KØBENHAVN: I dag er det 35 procent af turene, der tages på de to-hjulede i hovedstaden. Den nye cykelstrategi, som et politisk flertal i Borgerrepræsentationen står bag, gælder for årene 2011-2025. Det oplyser Dansk Cyklistforbund.
For at opnå målene i cykelstrategien, satser Københavns Kommune på store investeringer i bl.a. en udvidelse af cykelstinettet og flere parkeringsfaciliteter. Desuden er det nødvendigt med en eller anden form for trængsels/kørselsafgifter for at reducere biltrafikken, mener kommunen, der dog endnu ikke har kunnet formå regeringen og Folketinget at at beslutte sådanne tiltag .
- Godt udspil, København! Nu skal planerne realiseres, og her tilbyder Cyklistforbundet sig som en aktiv medspiller: Hvis målene skal nås, kræver det en massiv indsats og konkret handling her og nu, f.eks. i forhold til de presserende problemer med manglende parkeringsfaciliteter, siger Erik Hjulmand, formands for Dansk Cyklistforbunds Købehhavns-afdeling.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.