dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Nej til stationære reklamer

Reklamefolk tror ikke, at lokalpolitikerne vil bruge ny lovs mulighed for stationære udendørsreklamer
KORT NYT
3. AUG 2006 9.08
Den 1. juli fik kommunerne mulighed for at finansiere indkøb og aktiviteter med sponsorreklamer.

Ifølge Erhvervsbladet ser kommunerne ud til at være meget positive overfor bil-reklamer. Men landets to største leverandører af såkaldt outdoor reklame, AFA JCDecaux og Clear Channel, mener ikke, at kommunerne vil kunne rokkes til at gå ret meget længere, skriver Erhvervsbladet.
Begge har længe forgæves forsøgt at opnå godkendelser til opsætning af både fritstående skilte og reklamer på husmure i kommunerne.

- Loven er en udløber af kommunernes behov for gratis minibusser til plejehjemmene. Når det gælder udendørs billboards mv. i øvrigt, får vi typisk nej, forklarer direktør Kim Axelsen, AFA.
- Kommunerne har en politik, hvor de kun i meget begrænset omfang accepterer reklameskiltning. Den ny lov vil ikke rokke ved lokalpolitikernes holdning, siger Henrik Sørensen, salgsansvarlig hos Clear Channel.

Reklamefinansierede biler til kommunerne er anden sag. Her kræves hverken lokalplanændringer eller aktiv accept fra rådhuset ift til ofte meget selvstyrende institutioner.



Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/nej-til-stationaere-reklamer

GDPR