Borgerne har været mest utilfredse med, at 10-dages reglen ikke er blevet overholdt, at deres sager ifølge de ansatte er forsvundet og kommunens dårlige telefonbetjening.
10-dages reglen betyder, at forvaltningerne inden for denne periode skal bekræfte, at de har modtaget en henvendelse - også selv om de ikke har tid til at behandle sagen med det samme.
Der har tilsyneladende været så meget tryk på denne slags henvendelser, at borgerrådgiver Henning Pedersen også stadig mangler at se på mere end halvdelen af de klager, der er landet på hans bord.
Klager over manglende kontakt med sagsbehandler, lang sagsbehandlingstid eller orientering om sagens gang og telefonbetjening er de hyppigst forekommende i den første periode, står der i borgerrådgiverens rapport.
Alligevel er borgmester Henning Jensen (S) fornøjet over det foreløbige samarbejde mellem kommunen og ombudsmanden og er overbevist om, at tilgangen af klager vil aftage fra nu af.
- Der er pres på i forvaltningerne, siger Henning Jensen og opfordrer forvaltningerne til at stoppe med at bruge travlheden på grund af fusionen som en undskyldning.
- Jeg vil anbefale, at vi ikke bruger sammenlægningen som undskyldning mere. Det har vi kunnet gøre det første år. Nu skal vi have det til at køre.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.