Mobilplatform skal guide turisterne i Morsø

Kommunen og turistbureauet samarbejder om at leve op til rollen som den gode vært
16. DEC 2011 15.18

MORSØ: - Løsningen er et bidrag til, at Mors opfylder ambitionerne om at udøve det gode værtskab. Vi har valgt den mobile platform, fordi det er et lettilgængeligt medie, som folk ofte har ved hånden. Turisten har måske ikke en pc med på ferie, men de færreste slipper mobilen af syne og samtidig ved vi, at smartphones bliver stadig mere udbredte, siger Michael Dahlgaard, formand for beskæftigelses- og erhvervsudvalget.

Løsningen er udviklet i tæt samarbejde med Morsø Turistbureau, der også glæder sig over at kunne tilbyde lidt ekstra til turisterne.

Med den mobile platform kan vi nemt inspirere og udbrede kendskabet til vores mange seværdigheder, guide brugerne til general information og holde dem opdateret gennem vores arrangementskalender, siger Bente Kristensen fra Morsø Turistbureau.

Ny branding
Mobilhjemmesiden er en del af den nye brandingstrategi for Mors med sloganet 'Ø-rige oplevelser - kom til Mors'. Mobilplatformen, der lanceres i december 2011, er en såkaldt pilot, som er knapt så omfangsrig som den model, kommunen gerne vil ende med.

- På baggrund af de erfaringer vi får med pilottesten, vil vi frem mod sommersæsonen 2012 arbejde på en 'version 1.0' løsning, der har et bredere indhold. En af mulighederne er, at der sendes sms til besøgende med aktuelle oplysninger i den periode, hvor de er på Mors, siger Tanja Christiansen, der er leder af udviklingsafdelingen i Morsø Kommune.

Foto: http://www.flickr.com/photos/williamhook/4742869256/sizes/z/in/photostream/

lcl

 

 

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
Lundgaard
Nyhedsbrev