Grundlaget for indsatsen bliver effektiv kontrol og en kombination af indsamling og brug af oplysninger, samkøring af registre og øget samarbejde med SKAT og andre myndigheder. Desuden modtager kommunen i øjeblikket en del henvendelser fra borgere, der har mistanke om misbrug af sociale ydelser.
Senere i år lancerer Ringkøbing-Skjern Kommune en intern kampagne, som skal sikre, at alle ansatte ved, hvordan de skal reagere, hvis de får kendskab til socialt bedrageri.
Men i første omgang bliver det hos Borgerservice og i Beskæftigelse, at indsatsen bliver koncentreret.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.