De fleste lærere bruger mindre end et kvarter om ugen på at planlægge og evaluere undervisningen med pædagoger, viser en ny undersøgelse foretaget af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Det skriver Politiken.
Otte ud af ti lærere bruger højst et kvarter, og knap halvdelen bruger slet ingen tid på den fælles forberedelse af undervisningen, som pædagogerne med folkeskolereformen i 2014 blev en del af. Når de to faggrupper ikke mødes oftere, skyldes det ifølge dem selv mangel på tid og logistiske udfordringer på grund af forskellige skemaer.
- Vi ved, at der, hvor man bruger rigtig mange kræfter og ressourcer på samarbejdet, der fungerer reformen langt bedre, for så forstår man at udnytte to professioner, som sammen har fokus på børnenes trivsel, dannelse og læring, siger Bupl-formand Elisa Bergmann til Politiken.
Ritzau
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.