KØBENHAVN: Teknik- og Miljøforvaltningen har åbnet et kontaktcenter, der skal gøre det nemmere for københavnere og erhvervsdrivende at komme i kontakt med forvaltningen og få hurtig hjælp alle hverdag fra kl. 9-16, oplyser kommunen. Støjvagten vil desuden have åbent torsdag-fredag-lørdag fra 16-23.
Kontaktcentret er bemandet med serviceformidlere, der er rustet til at besvare spørgsmål af generel karakter og har også adgang til fagsystemer, så de f.eks. kan oplyse om status på en igangværende sag. De kan give vejledning til alt fra ansøgninger om at afholde et arrangement, etablere udvidet udeservering og søge om byggetilladelse. Man kan også anmelde generende støv og støj til kontaktcentret, stille spørgsmål til vand og miljø og få status på sin byggesag.
- Vi oplever, at netop indgangen og adgangen til kommunen har været svær at gennemskue for mange erhvervsdrivende. Kontaktcentret går i retning af ”én indgang” for virksomhederne, og det vil virkelig give et løft til erhvervsservicen, lyder det fra Peter Lanng Nielsen, formand for DI Hovedstaden.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.