- Når kunder ringer ind og ikke kan forstå, hvorfor deres skraldespand ikke er blevet tømt, så kan vi dokumentere overfor dem, at vi ikke kunne komme til, fordi der stod en bil i vejen, eller vi kan fortælle dem, at vi ikke kunne tømme spanden, fordi der var affald i, der ikke måtte være der. det fortæller Direktør for Sønderborg Forsyning, Lars Riemann til DR Syd.
Også i Esbjerg og Varde bliver der taget billeder af skraldespandene. I Sønderborg har de gjort det siden marts, og det har ind til videre ikke givet klager fra kunderne.
I Aabenraa har de allerede taget skridtet. I løbet af et par måneder får de installeret IPads i vognene, der blandt andet kan holde styr på ruter og tømningsplaner og sende elektronisk besked til hovedkontoret, når der er en spand, der ikke kan blive tømt.
- På den måde giver vi borgerne en bedre service, og vi mindsker vores administration, fortæller Stinne Stokkebo, hef for Affaldsafdelingen hos forsyningsselskabet ARWOS.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.