dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

København eksperimenterer med unge influenter

KØBENHAVN: I cirka halvandet år har Københavns Kommune brugt influenter for at få et budskab eller en kampagne til at ramme de rigtige modtagere. Og i hovedstaden har man gode erfaringer med at bruge influenter f.eks. under den netop overståede Distortion-gadefestival, hvor kommunen kørte en kampagne for at forhindre lommetyverier, oplyser DR København.

Her brugte man bl.a. podcasten 'Fries Before Guys' som en del af kampagnen, fortæller Søren Gregersen, der er kommunikationschef i økonomiforvaltningen. Nogle gange fungerer det som et ubetalt samarbejde, andre gange betaler kommunen op til et par tusinde kroner for en opgave.

- De kan simpelthen tale mere direkte til den målgruppe, som går til fest tre dage i træk på Nørrebro og Vesterbro. Jeg kender det fra min egen datter: Når jeg fortæller hende, at hun skal passe på et eller andet, hører hun ikke altid efter, men hvis det er hendes idol, en veninde eller en fra TV, der fortæller hende det, lytter hun simpelthen bare mere efter, siger Søren Gregersen til DR København.

ka

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/kbenhavn-eksperimenterer-med-unge-influenter

GDPR