dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Hedensted vil brandes som Hedenstederne

29 stærke lokalsamfund står centralt i ny kampagne for at skaffe tilflyttere
20. FEB 2014 15.34

HEDENSTED: Hedensted Kommune er klar med en kampagne, der skal gøre kommunen til et stærkt kommunalt brand. Kampagnenavnet 'Hedenstederne' henviser til kommunens 29 stærke lokalsamfund, der sammen med en række langsigtede initiativer med tydelig lokal forankring bliver en central del af det nye brand. Målgruppen er først og fremmest erhvervsliv og børnefamilier, og første initiativ er temaskoler med fokus på idræt, naturvidenskab og musik.

'For alle der vil'. Sådan lyder det nye slogan:
- Flere kommuner har arbejdet med branding gennem de senere år. Vi har naturligvis studeret deres erfaringer, men har besluttet os for at gå nye veje. Det gør vi blandt andet ved at introducere et kampagnenavn, Hedenstederne, der er vokset ud af vores eksisterende styrker, siger borgmester Kirsten Terkilsen (V).

- Kampagnenavnet peger med andre ord på de styrker og værdier, som vi mener, at vi allerede har. Og som, ifølge undersøgelser vi har lavet, betyder noget for beslutningen om, hvor man som familie gerne vil bo - eller hvor man som iværksætter eller virksomhedsejer gerne vil drive sin virksomhed. Vi skal ikke være noget andet, men vise, hvad vi er.

Ét af de første initiativer er temaskoler, som vil blive en realitet efter sommerferien. Temaskolerne vil tilbyde henholdsvis musik, naturvidenskab og idræt. Andre aktiviteter vil følge efter. Børnefamilier er en vigtig målgruppe, og med initiativet følger også fire værdier, som politikere og embedsmænd har identificeret: Innovation, Lokalt sammenhold, Samarbejde og Handlekraft.


En ny tilflytterhjemmeside www.hedenstederne.dk skal fortælle om områdets kvaliteter.

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/hedensted-vil-brandes-som-hedenstederne

GDPR