
Der foregår en masse god digital undervisning i folkeskolen, men det er ofte blot som afveksling fra den traditionelle undervisning. Energien bør bruges på at udvikle undervisningsformer, som fremmer elevernes læring, og det sker ikke nødvendigvis ved at købe ny teknologi, mener ph.d. og lektor Jeppe Bundsgaard, som forsker i digitale læremidler, skriver folkeskolen.dk.
- Digitale læremidler skal integreres langt mere i den daglige undervisning. Formålet er jo ikke underholdning, men at styrke elevernes faglighed og ruste dem bedre til fremtiden, og ud fra det skal al teknologi og alle aktiviteter vurderes, sagde Jeppe Bundsgaard på en Alinea Akademis konference om 'ny digital strategi for folkeskolen'.
srl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.