Dagligvarekoncernen Coop, der udspringer af andelsbevægelsen, bejler nu til 400.000 danskere i ny ambition om at bringe kunde og butikker tættere på hinanden.
400.000 nye medlemmer de kommende år – og et medlemsprogram som skal knytte kunderne tættere til butikkerne. Sådan lyder ambitionen hos Coop’s bestyrelsesformand Lasse Bolander. Det skriver Finans.
Coop Danmark ejes i dag af 1,6 mio. danske forbrugere – tæt ved 100.000 flere end for et år siden. Målet er dog at øge antallet yderligere, så 2 mio. om få år har det røde medlemskort. Målet skal bl.a. nås gennem et nyt medlemsprogram, som lanceres til efteråret.
Coop-ledelsen vil endnu ikke uddybe indholdet, men det ligger bl.a. fast, at der er fokus på det digitale. Coops egen bank er angiveligt også tiltænkt en rolle.
– Kunsten er at lave et medlemsprogram, som både er økonomisk attraktivt og øger loyaliteten, vurderer Lasse Bolander.
Centerleder Mads Mordhorst, Copenhagen Business School, forsker i den danske brugs- og andelsbevægelse. Han siger, at det interessante er, om Coop kan gå ind på det marked om fællesskaber, som mange gerne tager del i.
– Deleøkonomi, crowdfunding og den slags – ja selv Uber-kørsel – bliver markedsført som den nye andelsbevægelse, siger Mads Mordhorst til Finans.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.













