
BRØNDBY: På sit sidste møde inden sommerferien godkendte Brøndbys kommunalbestyrelse udkastet til en ny visuel designstrategi for kommunen. Den byder blandt andet på et nyt logo og en grafisk skyline.
Kommunen har villet lave en mere ensrettet identitet, og strategien er en del af arbejdet med Brøndby 2030. De nye logoer mv. skal bruges på alt fra brevpapir til hjemmesiden. Byvåbnet med den karakteristiske brønd ændres der ikke på, men selve font og kommunenavn rettes til, så byvåbnet ser større ud, fremgår det af fremstillingen i referatet.
Den grafiske skyline er et nyt tillæg, som kan bruges i skriftligt materiale. Den er 'et enkelt og ikonisk fortegnet Brøndby for at vise byens mangfoldighed med højhuse, landsbymiljø, natur og sport og aktive borgere', lyder det.
Kommunen har selv uarbejdet illustrationerne, så der er ikke nogen økonomiske omkostninger. Det forventes at tage resten af 2020, for designet er implementeret
Illustration: Brøndby Kommune
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.