dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Bornholm ser langt efter Folkemøde-omsætning

KORT NYT
16. JUN 2016 12.39

BORNHOLM: De teltpladser på Folkemødet, som Bornholms Regionskommune lejer ud for 9.000 eller 22.500 kr. for fire dage, senere sælges videre - typisk til kommunikationsfirmaer - som fulde pakker med debattører, markedsføring og kendte tv-værter som ordstyrere for 100.000 kr. i timen, skriver Politiken.

Problemet for kommunen er, at Folkemødets voksende succes ikke kan omsættes i penge, for en kommune må ifølge kommunalfuldmagten ikke drive kommerciel virksomhed. Et kommunalt tilskud på 1,6 mio. kr.  ser ud til at udløse et underskud for kommunen på knap 1 halv ,mio. kr., som de lokale politikere har lovet at dække med en underskudsgaranti. 

Advice, Operate, Geelmuyden Kiese, Primetime, Rud-Pedersen og Lead Agency hedder de seks virksomheder, som har specialiseret sig i politisk kommunikation og lobbyarbejde, og som alle er guldsponsorer på festivalen. Det betaler de 150.000 kr. for. Til gengæld får de lov at vælge de bedste pladser på Folkemødet.

 

Læs hele historien hos Politiken.

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/bornholm-ser-langt-efter-folkemoede-omsaetning

GDPR