GREVE: Fremtidens borgerservice er digital. I 2015 vil det være obligatorisk for borgerne at bruge de digitale løsninger i deres skriftlige kommunikation med det offentlige. Papirblanketter og formularer udfases, og alle borgere skal betjene sig selv på nettet. Alle borgere skal også have en digital postkasse, hvor de fra 2014 kan modtage alle breve fra offentlige myndigheder. Det slår den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi fast.
Greve Kommune er allerede godt i gang med at forberede de nye tider med digital kommunikation, og nu begynder også ombygningen af Borgerservice på rådhuset til Fremtidens Borgerservice.
I Fremtidens Borgerservice vil borgerne blive mødt af en medarbejder, som vil give vejledning ved en selvbetjenings-pc, så de efterfølgende selv kan klare deres ærinder hjemmefra. Fremtidens Borgerservice vil derfor være uden skranker, og der opstilles tre afskærmede selvbetjenings-pc'er, så borgernes private forhold beskyttes.
Derudover vil der være et åbent område, hvor der er mulighed for at se relevante informationer på tv-skærme, og hvor børnene kan opholde sig i et nyindrettet børneområde.
- Jeg glæder mig til, at vi til foråret kan byde borgerne velkommen i Fremtidens Borgerservice. Her får vi gode muligheder for at hjælpe borgere, der ikke er helt trygge ved at skulle betjene sig selv digitalt på nettet, siger konstitueret centerchef i Borgerservice, Tina Malling Kiær.
- Vi får samtidig nogle optimale fysiske rammer til at møde borgerne, og personalet vil være særligt uddannede i at give borgerne en hjælpende hånd med det digitale.
Fremtiden Borgerservice forventes at kunne tages i brug i andet kvartal i 2012. Greve Bibliotek og filialbibliotekerne vil også få opstillet en selvbetjenings-pc, hvor borgerne kan betjene sig selv, når de har ærinde på biblioteket.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.