FREDERIKSBERG: En ny kampagne i Frederiksberg Kommune skal nu gøre fodgængere og cyklister mere opmærksomme på, hvor farligt det kan være, når vi ikke er opmærksomme i trafikken. Barske slogans med et strejf af humor skal bære budskabet igennem:
Hun tjekkede sms'en, men døde i processen
Han lyttede til musikken og døde i trafikken
- Fristelserne ved at ordne mobilen på vejen har en høj og farlig pris. Vi håber med denne meget direkte kampagne at gøre så mange som muligt opmærksomme på, hvor farligt det kan være, når man ikke er opmærksom i trafikken, fortæller formanden for Teknik- og Miljøudvalget, Margit Ørsted (K).
Kampagnen henvender sig primært til fodgængere og cyklister. På Frederiksberg udgør fodgængere, cyklister og knallert 30-førere tre fjerdedele af de tilskadekomne, selvom de kun er involveret i en fjerdedel af ulykkerne.
Kampagnen vil præge bybilledet i 14 dage. Udover bannere og plakater får alle skoler en plakat, ligesom der bliver annonceret på de frederiksbergske metrostationer, og de barske rim vil være at finde på caféer over hele byen, oplyser kommunen.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.