ODENSE: Kommunen lancerer idag app'en OdenseGuide i AppStore og Android Market og er dermed i fuld gang med at bruge apps til at kommunikere med byens borgere og besøgende.
Store dele af app'ens indhold er blevet til på baggrund af henvendelser fra byens borgere og besøgende. Bl.a. har mange haft svært ved at finde parkeringspladser og offentlige toiletter i byen, og information om legepladser, kælkebakker og kultursteder er også efterspurgt af mange. Informationerne er nu lige til at tage med i lommen.
- OdenseGuide giver i dag mulighed for at finde vej til parkeringspladserne i byen, men tænk hvis det var muligt at se, hvor der er ledige pladser - lige nu! Det er en af de ting, vi arbejder på, og som vil give mening for de butiksdrivende og borgerne, siger projektleder Jesper Gaardboe Jensen.
Spares for hærværk
OdenseGuide kan bruges til formidling på stedet. Det giver en ekstra oplevelse, og historierne hænger bedre fast, når man hører om skudhullet i byens våbenskjold, mens man faktisk selv kan finde det. Informationerne er til rådighed, når brugeren efterspørger dem på farten, og ikke kun når rundviseren står klar.
- Med OdenseGuide er der i princippet ubegrænsede muligheder for at formidle i byrummet. Vi undgår skilteskov, og skiltning er dyr i anlæg og drift. I Odense har vi i en årrække haft infostandere i byrummene, men de blev udsat for hærværk og påkørsler og var derfor for det meste ude af drift. Infostanderne er nu fjernet, og nogle af de sparede udgifter til hærværk og drift på infostanderne betaler driften af OdenseGuide, forklarer Jesper Gaardboe Jensen.
Foto: http://www.flickr.com/photos/jo-h/5795843931/sizes/z/in/photostream/
lcl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.