HØJE-TAASTRUP: Med blot halvanden times varsel opsagde PP Ældreservice fredag eftermiddag før påske kontrakten med Høje-Taastrup Kommune. En række ældre borgere – hvoraf nogle er meget plejekrævende – havde dermed udsigt til at sidde uden personlig pleje og rengøring i påsken.
Men med hurtig og resolut handling fra kommunens side var der i løbet af blot et par timer skaffet erstatningshjælp til samtlige 68 borgere – i form af egne medarbejdere og vikarer.
Borgmester Michael Ziegler (K) er stolt af, at kommunen så resolut formåede at sikre fortsat betjening af borgerne lige op til en højtid.
- Det er vores pligt at sikre, at vores ældre borgere får den hjælp, de er berettiget til, men at det kan ske så hurtigt og så smidigt, som tilfældet er her, det er virkelig flot. Så stor tak til medarbejderne herfra og også stor tak til de berørte borgere, som har taget det virkelig pænt.
Pengene tilbage
PP Ældreservice ApS begrundede opsigelsen af kontrakten med en massiv sygemelding blandt deres medarbejdere. Kommunen betragter opsigelsen som uberettiget og vil kræve erstatning for de merudgifter, som kommunen har fået.
- Vi skal værne om borgerne og om skattekronerne, så derfor får dette også et økonomisk efterspil. Vi vil kræve erstatning for de merudgifter, som vi har fået, og vi vil også fastholde et tilbagebetalingskrav, som vi har, siger Bjarne Kogsbøll, fungerende formand for Ældreudvalget.
PP Ældreservice har siden 2003 været godkendt til at levere rengøring og personlig pleje. 68 borgere er berørt af opsigelsen, og hovedparten har allerede valgt ny leverandør. De resterende bliver betjent af kommunens hjemmepleje, indtil de eventuelt vælger at skifte til en ny privat leverandør.
Foto: Flickr
lcl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.