
AALBORG: Undersøgelsen, der har omfattet både private og offentlige leverandører, viser at borgerne samlet set modtager den hjælp, de er bevilget efter kommunens kvalitetsstandarder. Uanset leverandør oplever borgerne generelt, at medarbejderne møder til tiden, at de bliver hos borgeren i den aftalte tid, samt at de er kompetente og fleksible.
Der er dog også enkelte utilfredshedspunkter, nemlig i forhold til skiftende medarbejdere i hjemmet, manglende besked til borgeren ved forsinkelser, samt afløsere, der ikke er sat tilstrækkeligt ind i opgaven hos de enkelte borgere.
Aalborg Kommune har ved samme lejlighed undersøgt madordningen, og også den scorer højt. Maden leveres til tiden, og den bringes af kompetente og venlige medarbejdere.
Der er frit valg af leverandør af hjemmehjælp, hvilket borgerne i Aalborg er meget bevidste om. Undersøgelsen har vist, at en del borgere har brugt deres ret til frit valg, hvis de har været utilfredse med deres leverandør, og derfor skiftet dem ud med andre.
- Jeg er meget tilfreds med at konstatere, at frit valgs ordningen har slået igennem. Det betyder nemlig for det første, at borgerne i Aalborg bruger de valgmuligheder, de har, og for det andet at visitationen fungerer. Det er nemlig visitatorerne, der skal oplyse borgerne om deres valgmuligheder, og det fungerer tydeligvis, siger rådmand Tina French Nielsen (V).
Det er første, men ikke sidste gang, at Aalborg Kommune laver en kvalitativ undersøgelse af hjemmeplejens offentlige og private leverandører. Tilsvarende undersøgelser vil fremover gennemføres med regel-mæssige mellemrum, så det kan sikres, at borgerne i Aalborg Kommune får den hjælp, de er berettiget til.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.