
Byen vil have de tunge køretøjer udenom og sikre renere luft
Aalborg Kommune påbegynder nu en offentlig høring om den geografiske afgrænsning af miljøzonen.
Miljøzonen omfatter dieselkøretøjer over 3½ ton.
Miljøzonen støttes af Aalborg Kommunes samarbejdspartnere omkring transport og citylogistik i Aalborg: Aalborg City, Dansk Transport og Logistik, Arbejdsgiverforeningen HTS, Chaufførernes Fagforening, Post Danmark, Danske Fragtmænd, DHL, GLS, Aalborg Havn og Nordjyllands Politi.
Parterne ønsker med en miljøzone at mindske de miljømæssige og sundhedsmæssige gener, som trafikken har i den centrale del af Aalborg, hvor mange færdes til fods eller på cykel.
Bymiljøet vil blive renere, og reduktion af partikler skal resultere i bedre sundhed i form af færre for tidlige dødsfald, færre kredsløbs- og luftvejssygdomme og færre astmaanfald hos byens borgere.
Miljøzonen omfatter dieselkøretøjer over 3½ ton.
Miljøzonen støttes af Aalborg Kommunes samarbejdspartnere omkring transport og citylogistik i Aalborg: Aalborg City, Dansk Transport og Logistik, Arbejdsgiverforeningen HTS, Chaufførernes Fagforening, Post Danmark, Danske Fragtmænd, DHL, GLS, Aalborg Havn og Nordjyllands Politi.
Parterne ønsker med en miljøzone at mindske de miljømæssige og sundhedsmæssige gener, som trafikken har i den centrale del af Aalborg, hvor mange færdes til fods eller på cykel.
Bymiljøet vil blive renere, og reduktion af partikler skal resultere i bedre sundhed i form af færre for tidlige dødsfald, færre kredsløbs- og luftvejssygdomme og færre astmaanfald hos byens borgere.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.