Kolding laver sin egen væk-med-bøvlet-kampagne

Kolding laver sin egen 'væk-med-bøvlet'-kampagne

Kommunen inviterer borgerne til at hjælpe med at gøre arbejdsgangene lettere og reglerne færre eller mindre besværlige

KOLDING: Kolding Kommune vil af med besværlige regler og tunge arbejdsgange. Derfor inviterer vi nu borgerne til at komme med deres forslag til, hvordan mængden af bøvl kan reduceres. Det sker via websiden www.kolding.dk/boevl

- Vi spørger borgerne, fordi det er dem, der ved, hvornår de oplever sagsbehandlingen og kontakten med kommunen som enkel og ligetil, og hvornår de oplever den som besværlig og bureaukratisk. De ser nogle gange tingene fra en anden synsvinkel, og derfor vil vi gerne have deres input, siger borgmester Jørn Pedersen (V).

Det er nu ikke kun borgernes ve og vel, der ligger borgmesteren og kommunen på sinde. Kommunen har også sin klare interesse i sagen.

- Nogle borgere oplever, at mødet med kommunen kan være bureaukratisk, og det vil vi gerne forsøge at gøre noget ved. Dels fordi vi gerne vil give borgerne en bedre oplevelse, men også fordi borgernes oplevelse af bøvl øger omkostningerne for kommunen, forklarer borgmester Jørn Pedersen.

Det koster for eksempel kommunen penge, hvis en borger ikke forstår, hvad han skal gøre i en konkret sag. I bedste fald ringer eller skriver han til kommunen i stedet for at bruge en digital løsning. Det koster ressourcer. I værste fald laver han en fejl eller glemmer noget, og det betyder længere sagsbehandlingstider.

mou

 

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
dkjob
www.mercuriurval.com
Fordi mennesker betyder alt