DK Debat

Du skal være logget ind med et personligt login for at kunne deltage i debatten.
Log ind her

• Jeg vil gerne kvittere for, at regeringen nu sætter handling bag sine ord om at sikre bedre fremkommelighed på store dele af motorvej E45. Jeg er helt overbevist om, at ministeren har lyttet til de mange henvendelser og synspunkter, der er kommet fra byråd, borgere og virksomheder i Østjylland.  

Samtidig vil jeg rose den indsats, som rigtig mange i Østjylland i de senere år har gjort for at belyse problemet og skubbe på en løsning. Det har helt sikkert har stor betydning for regeringens prioritering.

Det er samtidig vigtigt at sige, at jeg fortsat vil opfordre til, at hele strækningen fra Randers til Vejle hurtigst muligt bliver VVM-undersøgt, da en udvidelse fra to til tre spor er nødvendig på hele strækningen. I dag skyldes trafikken på den østjyske motorvej fortrinsvis personer, som skal på arbejde i Østjylland og virksomheder, som skal transportere produkter til og fra virksomhederne omkring motorvejen.

Trafikken på E45 er dermed et godt tegn på den økonomiske udvikling i vores samfund, og en forbedring af vilkårene på motorvejen er en forudsætning for en fortsat vækst og udvikling i Østjylland på hele strækningen fra Randers til Vejle.

Borgmester i Aarhus, Jacob Bundsgaard (S)