Ved KV21 undlod 29 pct. af fynboerne at stemme, og endnu værre var det blandt de unge fynboer, hvor kun knap hver anden stemte. Derfor sætter TV2 Fyn nu fokus på sofavælgerne i en kampagne mod den faldende valgdeltagelse ved de seneste tre kommunalvalg. Det skriver Journalisten.
Thomas Funding Therkildsen, administrerende direktør på TV 2 Fyn, peger på, at det er en vigtig opgave for alle publicistiske medier, men som regionalt public service-medie mener han, at TV2 Fyn har et særligt ansvar for at forsøge at modvirke tendensen og få folk motiveret til at stemme, fortæller han til fagbladet. TV2 Fyn kommer særligt til at fokusere på, hvordan man kan nå ud til målgrupper med lav valgdeltagelse, fx de unge:
- Vi kan godt dække kommunalpolitik i 19:30-udsendelsen, men det får vi jo ikke de unge til at se. Derfor bliver vi nødt til at flytte os derhen, hvor de unge er, fortæller Thomas Funding Therkildsen.
esl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.