
Rederiet har i forvejen overtaget håndteringen af trailerne i anløbshavnene.
Rederiet har, ifølge Bornholms Tidendes oplysninger, sendt sin trafikchef, Kim Sørensen, på vognmandskursus, så han kan få den formelle tilladelse til at drive det nye forretningsområde.
Rederiets initiativ har vakt vrede hos de private vognmænd, som mener, at der er tale om konkurrence-forvridning. De har inddraget deres organisationer, DTL og HTS-I i sagen.
Folketingsmedlem fra Bornholm, Joan Erlandsen (V), afviser kategorisk Bornholmstrafikken nye projekt
? Rederiets hovedopgave er at transportere passagerer og gods fra A til B over havet ? ved sejlads.
Formanden for bestyrelsen for det statsejede Bornholmstrafikken A/S, Jens Stephensen, siger til Bornholms Tidende, at det er efter ønske fra rederiets kunder, at man har besluttet at gå ind i den nye aktivitet.
? Det her er ikke et spørgsmål om konkurrence men om at hjælpe, når nogen spørger os, om vi kan.
? Bornholmstrafikken er ganske vist ejet af staten, men vi er et selvstændigt aktieselskab, og vi er ikke bundet af kun at skulle sejle.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.