
SORØ: Facebooksiden er et led i en kampagne, der skal markedsføre Sorø Kommune over for potentielle nye borgere og virksomheder.
- Som kommune har vi en stor interesse i at tiltrække nye borgere og virksomheder til kommunen. Det skaber liv og dynamik - og det er reelt en af de eneste muligheder vi har for at øge kommunens indtægter, siger borgmester Ivan Hansen (S).
- Når vi har valgt at lave en kampagne, der tager udgangspunkt i de sociale medier og bruger Facebook som platform, så er det fordi vi godt kan lide tankegangen med at engagere borgerne i projektet. Ved at lægge filmene på Facebook opfordrer vi borgerne til selv at gå aktivt ind i indsatsen og være med til at sprede det glade budskab om Sorø som et godt sted at bo, siger Ivan Hansen.
Kampagnen består af en række utraditionelle portrætter af Sorø-borgere, der indirekte fortæller noget om det at bo i Sorø. Vi møder for eksempel ultraløberen Kåre Ravskov, som elsker at tonse rundt i Sorø-skovene ved nattetide, og vi møder robotinstruktøren Kristian Hoppe fra videnscentret, som oplever kreativitet og kammeratskab blomstre, når robotbegejstrede drenge og piger kaster sig ud i at bygge og programmere robotter af lego.
Foruden portrætterne omfatter kampagnen også en kort kulturhistorisk film, der med et glimt i øjet prøver at indkredse noget af det særlige ved Sorø. Vidste du for eksempel, at de franske munke, som grundlagde klostret i Sorø i år 1161, ved samme lejlighed indførte skvalderkålen i Danmark...?
Borgerne inviteres desuden til at bidrage med deres egne historier og fif om det at bo i Sorø kommune.
- Jeg håber, borgerne vil tage godt imod siden og bruge den til det, den er tænkt som - et uformelt sted, hvor man kan dele sine oplevelser med det at bo i Sorø kommune, siger Ivan Hansen.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.