
210 ud af 254 borgere, der har klaget over sagsbehandlingstiden og manglende svar fra Københavns Kommune, har fået medhold
7. AUG 2007 14.02
Københavns Kommunes borgerrådgiver har på et år formidlet flere hundrede klager fra borgerne. Blandt andet over forvaltningens betjening, sagsbehandlingstid og manglende svar. Langt størstedelen har fået medhold, skriver Amager Bladet.
Det fremgår af årsberetningen fra kommunens borgerrådgiver, som varetager borgernes rettigheder, når kommunen ikke lever op til sit vedtagne serviceniveau.
Mangler hænder
Årsberetningen dækker tidsrummet fra 1. april 2006 til 31. marts 2007. I det år har borgerrådgiveren oversendt 903 klager til forvaltningen mod 652 året før.
Ved årsberetningens afslutning var der kommet svar på 581 af de 903 klager, og borgerne havde fået medhold i 443 af sagerne svarende til 76 procent.
I fjor fik borgerne medhold i 293 sager ud af 442 mulige, svarende til 66 procent.
Ifølge borgerrådgiver Johan Busse skal en del af forklaringen på denne stigning findes i, at den seneste periode har været voldsomt præget af strukturreformen og de kommunale opgaver, der er kommet til eller har skiftet hænder.
- Mange medarbejdere har fundet andet arbejde og er ikke flyttet med opgaverne. Det har betydet, at der har manglet hænder.
Det fremgår af årsberetningen fra kommunens borgerrådgiver, som varetager borgernes rettigheder, når kommunen ikke lever op til sit vedtagne serviceniveau.
Mangler hænder
Årsberetningen dækker tidsrummet fra 1. april 2006 til 31. marts 2007. I det år har borgerrådgiveren oversendt 903 klager til forvaltningen mod 652 året før.
Ved årsberetningens afslutning var der kommet svar på 581 af de 903 klager, og borgerne havde fået medhold i 443 af sagerne svarende til 76 procent.
I fjor fik borgerne medhold i 293 sager ud af 442 mulige, svarende til 66 procent.
Ifølge borgerrådgiver Johan Busse skal en del af forklaringen på denne stigning findes i, at den seneste periode har været voldsomt præget af strukturreformen og de kommunale opgaver, der er kommet til eller har skiftet hænder.
- Mange medarbejdere har fundet andet arbejde og er ikke flyttet med opgaverne. Det har betydet, at der har manglet hænder.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.