Hun peger i stedet på, at det kan være en fordel, at alle børnene i en klasse enten er danske eller indvandrere.
- Det er en misforståelse, at så længe der er danske børn i en klasse, vil indvandrerbørn klare sig godt. Det afgørende er at samle elever med samme forudsætninger, så man kan målrette undervisningen, siger Anne Holmen
Hun mener ikke, man kan måle skolernes succes på, hvor mange danske børn de er i stand til at tiltrække.
- Man kan sagtens have en faglig god skole, der udelukkende har tosprogede elever. At der er danske børn på en skole, betyder noget for, om indvandrerbørnene lærer danske børnesange og så videre. Men det faglige niveau kan godt være højt uden danske børn, siger Anne Holmen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.