Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK Job

Pædagoger dygtigere - i teorien

Evaluering viser, at nyuddannede pædagoger har svært ved at omsætte teori til praksis
KORT NYT10. MAJ 2012 7.02

KØBENHAVN: De nyuddannede pædagoger, der passer børn i vuggestuen eller børnehaven, er blevet bedre - men desværre kun i teorien. Praksis - det daglige pædagogiske arbejde med børn og de indimellem svære samtaler med forældrene, hvis børnene ikke trives - ved de derimod ikke nok om.

Det skriver Berlingske på baggrund af en ny evaluering af pædagog-uddannelsen, hvor de studerende i dag har for få undervisningstimer, for lidt faglig fordybelse samt en praktik, hvor de i for høj grad er ren arbejdskraft i institutionerne.

Resultatet er, at de har svært ved at omsætte teori til praksis, når de kommer ud til institutionerne og skal passe dine børn, viser Rambøll-evalueringen af Danmarks største videregående uddannelse med 16.000 studerende - bestilt af Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående uddannelser.

bi