
Målet er, at en el-bil med batterier fra ét firma kan lades op på en ladestation tilhørende en hvilken som helst anden udbyder - på samme måde som man kan køre ind på en hvilken som helst tankstation og få fyldt sin benzin- eller diesel bil op.
I dag hersker der "tusind forskellige standarder" på alt, hvad der har med el-biler at gøre. Der er diverse 'de facto' standarder, men meget få formelle, skriver Zealand Denmark..
Green eMotion
Projektet, der hedder Green eMotion, har 30 deltagere ud over de 12 byer. De spænder fra bilfabrikker (som BMW, Daimler, Renault og Nissan) over teknologi virksomheder (som Bosch, Siemens og BetterPlace) og energiselskaber (Electricité de France, RWE, Dansk Energi m.fl.) til forskningsenheder som DTU, Danmarks Teknologiske Institut (DTI), det tyske TÜV m.fl.
Disse deltager skyder yderligere 130 mio.kr. i projektet, der dermed når op totalt 310 mio.kr. Der har, fortæller en talsmand fra Kommissionen, været "en voldsom interesse" for projektet, der indgår i EUs program for forskning og udvikling FP7.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.