
KØBENHAVN: Borgerrådgiveren har som en del af sin opgave at hjælpe og vejlede medarbejderne i Københavns Kommune, således at den borgerbetjening og sagsbehandling, byens borgere modtager, løbende forbedres.
Borgerrådgiveren har valgt at supplere det løbende arbejde med forbedringer i forvaltningerne ved at udsende tre årlige guides, som tager udgangspunkt i Borgerrådgiverens aktuelle iagttagelser og har retssikkerhed som overordnet tema.
KlarRet, som er navnet på disse guides, har kommunens medarbejdere som primær målgruppe. Det er målet, at KlarRet skal medvirke til at give medarbejderne konkrete værktøjer og en større indsigt i forvaltningsretten, som kan lette deres hverdag.
Men det er også målet med KlarRet, at de skal komme borgerne til gode ved at højne retssikkerheden i mødet med kommunen.
Den første KlarRet handler om, hvordan det i enkelte tilfælde kan være nødvendigt at begrænse en borgers adgang til kommunen.
Borgerrådgiveren har desuden oprettet en blog om KlarRet til kommunens medarbejdere. Bloggen giver medarbejderne mulighed for at kommentere på og stille spørgsmål til KlarRet.
Det er ikke muligt for eksterne interessenter at bidrage på bloggen.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.