LYNGBY-TAARBÆK: Transportminister Hans Chr. Schmidt (V) har ellers valgt at lytte til en storm af protester fra private husejere, som er vrede over, at kommunerne vil spare penge ved at omdanne nedslidte og hullede offentlige veje til private fællesveje, skriver P4 København.
Men lovforslaget fremsættes først klokken 10, men Lyngby-Taarbæk Kommune kom altså ministeren i forkøbet.
Og da kommunen har været igennem en høringsperiode - så kan det faktisk lade sig gøre.
Det siger Martin Damm (V), der er formand for KL's udvalg for teknik- og miljø.
- Så vil beslutningen være truffet efter de gældende regler og i øvrigt efter de vejledninger, der ligger på ministeriets hjemmeside, siger Martin Damm.
I fremtiden skal beboerne varsles fire år i forvejen, vejen skal overdrages i god stand, og så får vejens beboere mulighed for at klage til en uafhængig klageinstans.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.