- Mange lærere ud over landet har i årevis med stor succes anvendt skriftlighed som en del af samarbejdet med forældrene ved skole-hjem samtalerne, mener Thomas Damkjær Petersen, landsformand for Skole og Samfund.
- De skriftlige elevplaner kvalificerer skole/hjem-samtalerne, så de ikke blot bliver en gang
snik-snak, men kommer til at handle om det væsentlige, nemlig hvordan lærere og
forældre kan hjælpes ad med at fremme elevernes læring og lave en handleplan for at nå
nye resultater, siger Thomas Damkjær Petersen.
- Det er dokumenteret i forskningen, at forældrenes indsats spiller en kolossal rolle for, hvor meget eleverne får ud af skolegangen. Derfor er det så vigtigt, at samarbejdet mellem lærere og forældre bliver så effektivt som muligt. Her er de skriftlige elevplaner et vældig godt værktøj.
- Lad nu elevplanerne virke et par år før vi evaluerer på dem, der er jo meget stor frihed til
lokalt at påvirke hvordan elevplanerne skal se ud. Det må lærerne, ledelsen og forældrene
lokalt selv finde ud af ? men de skal udarbejdes til glæde for vores børn.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.