
I 1980 lå døgntrafikken ifølge kommunens opgørelser på 470.000 biler, der hver dag krydsede kommunegrænsen. I dag er tallet oppe på 723.096 biler.
I hele hovedstadsområdet viser Vejdirektoratets kvartalsopgørelser, at trafikken stiger med et par procent.
Derfor afviser Noah, at der er grund til at opgive bompenge-idéen - en tanke, der er lanceret af trafikforsker Harry Lahrmann fra Aalborg Universitet.
- Trafiktallene understreger nødvendigheden af at lave en bompengeordning. Det kan dæmpe trafikken og give andre fordele, for eksempel et bedre miljø og så kan det få bustrafikken til at fungere. Det har man set i London og Stockholm«, forklarer Ivan Lund fra miljøorganisationens trafikgruppe.
- Det vil give de svage trafikantgrupper en fordel. Når man snakker om tidstab i trafikkøerne, så glemmer man at tage hensyn til buspassagernes tabte tid, siger han.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.